dilluns, 22 de setembre del 2014

L'INKSCAPE




Aquest es l'enllaç per descarregar l'inkscape en català:
http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Inkscape


Las principals característiquedes de l'inkscape són:
- els fitxers ocupen molt poc d'espai
-cada forma  pot ser manipulada indibidualment
-pots apropar tant com vulguis sense que es vegin els pixels


L'Inkscape es un programa informàtic de dibuix vectorial, que són formats bàsics de disseny. 
El dibuix vectorial esta format per un conjunt de formes bàsiques (línies, punts, cercles...) que agrupades de manera harmònica, creen el dibuix. 

Altres porgrames:

-Corel Draw, dissney gràfic
-Adobe Illustrator, diseny gràfic
-Autocad, diseny d'enginyeria i d'arquitectura

TREBALLS:


Principalment, una de les eines que més em utilitzat ha sigut la de les corbes de Bézier, que és la que hem fet servir per crear aquestes herbes.
Hem creat unes quantes línieas amb aquesta eina i després hem pogut deformar-la amb l'ajuda dels punts de control, a continuació hem canviat el gruix d'algunes línies i també les hem pintat amb diferents tons de verd i marrons amb l'ajuda de emplenat i contorn.



Després vam crear el gerro de la imatge a partir d'un seguit de línieas creades amb les corbes Bézier i amb una elipse creada amb l'eina que crea cercles, elipses i arcs. Seguidament hem donat la forma i li hem posat un degradat lineal amb l'ajuda de emplenat i contorn, i per acabar em tret el contorn del gerro i hem agafat les herbes i les hem anganxat en el dibuix de manera que quedés bonic.


Aquest treball m'ha agradat, no és difícil però ha sigut entretingut.
Primer de tot em creat 3 el·lipses pel cap, pel cos i les ales. La el·lipse de les ales em creat 6 rèpliques utilitzant els botons Ctrl+D. Aquestes les em posat ordenades en forma de vano al costa de la el·lipse del cos (em canviat l'eix de gir perquè ens sigui més fàcil colocar-les), em fet una escala de colors i finalment em duplicat l'ala i l'hem girat colocant-la a la mateixa altura que l'altre.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada